Saturday, May 12, 2012

Modelo de Trimestral I para 8° - Ejercitación para practicar


Indicadores de logro:

*  Que el alumno demuestre habilidad en el uso de las estructuras y formas gramaticales mediante la aplicación adecuada de vocabulario, de acuerdo a las diferentes intencionalidades y en un contexto comunicativo.

*  Que el alumno oriente y gestione sus propios procesos de comprensión y producción de textos escritos partiendo de una realidad comunicativa a resolver y seleccionando las estrategias adecuadas para hacerlo.


A)    Match the questions to the answers: (25p.)


1. What’s her name?
a. Yes, I am.
2. How old are you?
b. No, it isn’t.
3. Are you a student?
c. Valentina.
4. Where is he from?
d. No. I am not.
5. Is Madrid in Italy?
e. Paraguay.
6. Are you Colombian?
f. Thirteen.


B)    Complete the text with these words: (30p.)


address – is – at – green – number – am (x2) – pizza – I’m – in


Hi, my name ……………… (1) Valentina. I ……………… (2) ten years old and I ……………… (3) from Bahia Blanca, Argentina. ……………… (4) in year 8. I’m a student ……………… (5) Casale School ……………… (6) Mendoza. My favourite food is ……………… (7) and my favourite colour is ……………… (8). My telephone ……………… (9) is 4567891 and my email ……………… (10) is valetronic@tuyoo.net.

Write soon,

Valentina. 
 

C)    Correct the information. Rewrite the sentences: (45p.)


Example: I’m from Chile.

            I’m not from Chile. I’m from Argentina.


1.      Buenos Aires is the capital city of Brazil.

..................................................................................................

2.      Shakira is from Chile.

..................................................................................................

3.      Paris is in Mexico.

..................................................................................................

4.      Bariloche and Las Heras are in Spain.

..................................................................................................

5.      France and England are continents.

..................................................................................................

No comments:

Post a Comment