Indicadores
de logro:
Que el
alumno demuestre habilidad en el uso de las estructuras y formas gramaticales
mediante la aplicación adecuada de vocabulario, de acuerdo a las diferentes
intencionalidades y en un contexto comunicativo.
Que el
alumno oriente y gestione sus propios procesos de comprensión y producción de
textos escritos partiendo de una realidad comunicativa a resolver y
seleccionando las estrategias adecuadas para hacerlo.
A)
Match the questions to the answers: (25p.)
1. What’s her name?
|
a. Yes, I am.
|
2. How old are you?
|
b. No, it isn’t.
|
3. Are you a student?
|
c. Valentina.
|
4. Where is he from?
|
d. No. I am not.
|
5. Is
|
e.
|
6. Are you Colombian?
|
f. Thirteen.
|
B)
Complete the text with these words: (30p.)
address – is – at – green – number – am (x2) – pizza –
I’m – in
Hi, my name ……………… (1) Valentina. I ……………… (2)
ten years old and I ……………… (3) from Bahia Blanca , Argentina .
……………… (4) in year 8. I’m a student ……………… (5) Casale School
……………… (6) Mendoza .
My favourite food is ……………… (7) and my favourite colour is ……………… (8).
My telephone ……………… (9) is 4567891 and my email ……………… (10)
is valetronic@tuyoo.net.
Write soon,
Valentina.
C)
Correct the information. Rewrite the sentences: (45p.)
Example: I’m from Chile .
I’m not from Chile . I’m from Argentina .
1.
Buenos Aires is the
capital city of Brazil .
..................................................................................................
2.
Shakira is
from Chile .
..................................................................................................
3.
Paris is in Mexico .
..................................................................................................
4.
Bariloche and
Las Heras are in Spain .
..................................................................................................
5.
France and England are
continents.
..................................................................................................
No comments:
Post a Comment